سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند غذای خوشمزه ی رژیمی و ساده

غذاهای رژیمی

 

غذاهای رژیمی که به سلامت شما کمک می‌کنند

غذاهای رژیمی عبارتی است که اگر در گوگل به دنبال آن بگردید با بیش از 7.5 میلیون نتیجه روبه رو خواهید شد و این یعنی این که غذاهای رژیمی یک مسئله مهم و پرکاربرد برای بسیاری از مردم است.

اگر بخواهیم یک تعریف ساده و عام از غذاهای رژیمی داشته باشیم باید بگوییم غذاهای رژیمی به غذاهایی گفته می‌شود که ضمن سالم بودن باعث جلوگیری از چاق شدن و حتی لاغری افراد می‌شود. استفاده از خوراکی‌ها وغذاهای رژیمی که معمولاً شامل سبزیجات، صیفی‌جات و میوه‌جات است، در کنار ورزش برای لاغری و سلامت افراد توسط پزشکان و متخصصان توصیه می‌شود.


با این حال برای استفاده از غذاهای رژیمی حتماً نباید چاق باشید و یا دچار بیماری‌هایی نظیر دیابت و کلسترول بالا باشید، بلکه اهمیت دادن به سلامت خود بهترین دلیل برای استفاده از غذاهای رژیمی است. به همین دلیل در این مقاله به شما 20 غذای رژیمی خوشمزه را معرفی می‌کنیم. امیدواریم با استفاده از آن‌ها از طعم خوش سلامت لذت بیشتری ببرید. با مامان پز تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مرغ گریل با سبزیجات بخارپز

مرغ گریل با سبزیجات بخارپز یکی از غذاهای رژیمی خوشمزه‌ای است که می‌توانید آن را به راحتی تهیه کرده و نوش جان کنید. برای تهیه این غذای رژیمی خوشمزه کافی است سینه مرغ را به طور افقی دهید. سپس نمک، فلفل، پودر سیر و آبلیمو به آن اضافه کنید. (بهتر است برای مزه دار شدن بهتر مرغ آن را مدتی در یخچال قرار دهید). سپس سینه‌های مرغ را در یک تابه داغ گریل کنید تا طلایی و برشته شوند.

در گام آخر سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج و کدو را به همراه قارچ و سیب زمینی که از قبل بخارپز شده‌اند را به مرغ گریل اضافه کنید و آن را به دلخواه تزئین کنید. تبریک می گوییم غذای رژیمی خوشمزه شما آماده است.

مرغ گریل با سبزیجات

 

خوراک کباب تابه‌ای با سبزیجات بخارپز

کباب تابه‌ای از نوستالوژی های بسیاری از ایرانیان است. بسیاری از ما هنوز هم مزه کباب تابه‌ای‌های مادرانمان همراه با دوغ و ریحان تازه، زیر دندان‌هایمان است. خوراک کباب تابه‌ای با سبزیجات بخارپز یکی دیگر از غذاهای رژیمی خوشمزه‌ای است که می‌تواند یادآور نوستالوژی های قدیم شما باشد.

برای تهیه خوراک کباب تابه‌ای با سبزیجات بخارپز کافی است ابتدا سبزیجات را خرد کرده و بعد بخارپز کنید. در گام بعد کباب تابه‌ای که شامل گوشت و پیاز و ادویه‌های مورد نیاز مانند نمک، فلفل و زردچوبه است را کمی سرخ می‌کنیم و سپس همراه با گوجه فرنگی و سبزیجات کمی تفت می‌دهیم.

کباب تابه ای

 

خوراک ماهی با سبزیجات بخارپز

ماهی یک ماده غذایی با ارزش غذایی بالاست. ماهی دارای خواص زیادی است که برای سلامتی انسان مفید است؛ از جمله این خواص می‌توان به یک منبع خوب ویتامین D، حفاظت از آلزایمر و مشکلات بینایی در سالمندی و مؤثر در کاهش بیماری‌های خود ایمنی، اشاره کرد. به همین جهت اگر این ماده غذایی مفید با سبزیجات سرو گردد یکی از غذاهای رژیمی خوب محسوب می‌گردد که برای تمامی سنین، از کودکان تا سالمندان مفید و البته خوشمزه خواهد بود.

برای تهیه خوراک ماهی با سبزیجات بخارپز ابتدا فیله‌های ماهی را با نمک و فلفل طعم‌دار کنید. زمانی که فیله‌ها درحال طعم‌دار شدن هستند، کدو، هویج و سیب زمینی را آماده کنید. در مرحله بعد، در کف یک تابه نچسب سیب‌زمینی‌ها را قرار دهید. بعد ماهی را روی سیب زمینی‌ها بچنید. در نهایت هویج و کدو را هم روی سیب زمینی بچینید. در تابه را به مدت 20 تا30 دقیقه بگذارید و حرارت را طوری تنظیم کنید، تا سیب‌زمینی‌ها کمی نرم شوند. حالا در تابه را باز کنید و ماهی‌ را روی سایر مواد قرار دهید. دوباره در تابه را ببندید، حرارت را کمی افزایش دهید و حدود 15 تا 30 دقیقه دیگر اجازه دهید تا ماهی بپزد. برای تزئین این خوراک رژیمی خوشمزه و طعم دار کردن آن می‌توانید از جعفری خرد شده و لیموی تازه استفاده کنید.

خوراک ماهی

 

خوراک مرغ و سبزیجات

خوراک مرغ و سبزیجات نیز یکی از غذاهای رژیمی خوشمزه و کم کالری است که می‌توانید آن را سرو کنید. برای تهیه این خوراک خوشمزه مرغ را با پیاز و زردچوبه کمی تفت دهید. سپس در ظرف دیگری هویج و پیاز را به صورت حلقه‌ای بچینید. بعد مرغ را روی آن‌ها بگذارید و در ظرف را ببندید تا کمی بخار بگیرد. بعد از مدتی یک لیوان آب و کمی زعفران به غذا اضافه کنید.

برای تهیه سس خوراک نیز، مقداری پیاز را تفت دهید تا طلایی شود. سپس ادویه مورد نیاز مانند، نمک، فلفل و زردچوبه را به پیازها اضافه کنید. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را هم اضافه کرده و وقتی کمی تفت دادید، روی آن مقداری آب بریزید و مدتی اجازه دهید تا قوام بیاید. از این سس برای روی مرغ به صورت جداگانه استفاده کنید.

در گام پایانی تهیه این غذای رژیمی مرغ را به همراه هویج و کلم بروکلی بخارپز کنید و در ظرف مناسب سرو کنید. سس مرغ را روی آن بریزید و مقداری پوره سیب زمینی هم در کنار غذا قرار دهید در نهایت خوراک رژیمی مرغ و سبزیجات شما آماده خوردن می‌شود. نوش جان!

خوراک مرغ و سبزیجات