سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خورشت قیمه سیب زمینی رژیمی (وگان)

خورشت قیمه سیب زمینی وگان

 

مواد لازم

3 نفر
  1. 1 فنجان لپه
  2. 1/2 فنجان سویا دانه درشت
  3. 4 ق غ پیاز داغ
  4. 4 عدد لیمو عمانی
  5. 3 ق غ رب گوجه فرنگی
  6.  نمک ، فلفل ، زردچوبه ، دارچین ، زعفران
  7. 1 ق غ آبلیمو
  8. 1 ق غ گلاب
  9. 1/2 ق چ شکر
  10.  روغن گیاهی
  11.  سیب زمینی


مراحل

2 ساعت
  1. یک خورشت فوق العاده لذیذ گیاهی??

      
  2. لپه را یکساعت قبل خیس کنید.

      
  3. لیمو عمانی را یکساعت قبل خیس کنید تا تلخی آن گرفته شود.

      
  4. پیاز داغ و زردچوبه و رب و فلفل را تفت دهید.

      
  5. سویا را نیم ساعت در آبجوش خیس کنید و سپس آبکش کنید و به مخلوط رب و پیاز داغ اضافه کرده و تفت دهید و لپه را نیز اضافه کرده و تفت دهید و با دو لیوان آب جوش 45 دقیقه بپزد.

      
  6. سپس لیمو عمانی و نمک و آبلیمو و دارچین و زعفران را اضافه کنید.نیم ساعت بپزد.وقتی خورشتمون کاملا جا افتاده بود تقریبا یه ربع قبل از سرو به خورشت گلاب و شکر اضافه میکنیم. شکر رو کم کم اضافه کنید و خورشت رو تست کنین تا خورشت شیرین نشه. (همین مقدار کم شکر، باعث میشه تمام مزه ها رو بیان و یه طعم بینظیر را تجربه کنید)

      
  7. مزه آنرا اندازه کنید. حالا خورشت قیمه خوش طعم و خوش عطر و بوی ما آماده است. روی خورشت رو با سیب زمینی سرخ شده تزیین کرده و سرو میکنیم. نوش جان ??

      
  8. راز و رمز یک قیمه خوشمزه : حتما پیاز رو خوب سرخ کنین تا طلایی و کاراملی بشه چون طعم پیاز داغ خیلی رو مزه قیمه تاثیر داره. رب رو خوب سرخ کنین چون روی رنگ و مزه خورشت تاثیر داره اما حواستون باشه تا نسوزه و تلخ نشه. احتیاجی به پخت لپه از قبل نیست چون کاملا با بقیه مواد خورشت می پزه.یکی از مهمترین دلایل خوشمزه شدن خورشت قیمه آرام آرام پختنشه قیمه رو با شعله کم بپزین و حوصله به خرج بدین.

      
  9. زعفران رو اصلا فراموش نکنین که نصف مزه قیمه به زعفرونشه.شاید قسمتی که باید گلاب و شکر بریزین یکم متعجبتون کرده باشه ولی مطمئن باشین یکی از رموز عطر و بوی بهشتی قیمه همین دو تا هستن. اصلا نباید شکر رو در حدی بریزین که خورشت شیرین بشه فقط باید طعم خورشت یکم لطیف بشه.برای اینکه سیب زمینی سرخ شده های خوش طعم و خوش رنگ داشته باشیم وقتی که در حال سرخ شدن هستن کمی زرچوبه بهشون اضافه کنین.