سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه بورانی بادمجان

غذا‌هایی که در تهیه آن‌ها از بادمجان استفاده می‌شوند، جزو غذاهای مورد علاقه‌ ایرانیان ولی پرکالری هستند. اگر شما به دنبال غذا‌ی رژیمی با بادمجان می‌گردید، در این مطلب می‌توانید طرز تهیه ناز خاتون و دو غذای رژیمی دیگر را بخوانید.
طرز تهیه غذای رژیمی با بادمجان
 
ستاره | سرویس آشپزی - در اکثر غذاها، بادمجان به صورت سرخ کرده استفاده می‌شود. بادمجان هنگام سرخ شدن مقدار روغن بسیاری را جذب می‌کند، همین امر باعث می‌شود که بسیار پرکالری باشد. اگر طعم این غذاها را دوست دارید و در عین حال به دنبال غذا‌هایی کم کالری هستند، باید بادمجان را به صورت کبابی استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه چند مدل غذا را شرح خواهیم داد که با بادمجان تهیه می‌شوند، اما در عین حال کالری زیادی ندارند.

در صورتی که مطالعه قسمت خاصی از این مطلب مد نظر شماست، با انتخاب عناوین ارائه شده در فهرست موضوعی زیر، به موضوع دلخواه خود برسید.

1. طرز تهیه بورانی بادمجان
2. طرز تهیه نازخاتون
3. طرز تهیه خوراک بادمجان و گوجه فرنگی


طرز تهیه بورانی بادمجان

به منظور تهیه این غذای رژیمی با بادمجان برای دو نفر، به 45 دقیقه الی یک ساعت زمان و مواد اولیه زیر احتیاج خواهید داشت.
مواد لازم
بادمجان قلمی 3 عدد
ماست سفت سه چهارم الی یک دوم لیوان
پودرسیر، نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

 

دستور تهیه:

  1. برای این غذا از بادمجان کبابی استفاده می‌شود. برای این منظور آن‌ها را بشویید و سپس با چنگال چند سوراخ روی سطح بادمجان ایجاد کنید. یک شعله پخش کن روی حرارت شعله اجاق گاز قرار دهید و بادمجان‌ها را کبابی کنید.
  2. از آنجا که پس از کبابی شدن، پوست بادمجان‌ها به گوشت می‌چسبد و احتمال دارد هنگام گرفت پوست آن‌ها مقدار زیادی از گوشت بادمجان به هدر رود، به این شیوه عمل کنید که با یک دست شاخه آن را گرفته و با دست دیگر به آرامی پوست را جدا نمایید و آنها را با گوشت کوب یا چنگال کاملا له کنید.
  3. اکنون نوبت اضافه کردن ماست است، نسبت میزان ماست و بادمجان در این برانی به سلیقه شما بستگی دارد، بنابراین ماست را به تدریج استفاده کنید و بچشید، هنگامی که طعم آن به نظرتان مطلوب بود، میزان ماست کافی است.
  4. سپس نمک، پودر سیر و فلفل سیاه را اضافه کنید و برانی را به مدت نیم الی یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود.
 
طرز تهیه غذای رژیمی با بادمجان
 
به همین سادگی غذا حاضر است و می‌توانید آن را سرو کنید. در این غذا یک لیوان ماست حدود 160 کیلوکالری دارد و بادمجان نیز کبابی شده است و کالری چندانی ندارد.